tessabente.reismee.nl

De eerste dag!

Zo, de eerste dag zit er op. Het is allemaal wel even wennen.

Ten eerste, de KLM vlucht ging natuurlijk op zijn surinaams.. 1 uur en 10 minuten later gingen we eindelijk de lucht in! Een rustige vlucht met veel films (magic mike, 3x the hunger games, baantjer, de kleine zeemeermin en bente ging voor de cursus spaans!)

Daarnaast werden we goed verzorgd qua eten. Beetje kip, beetje rijst, beetje roti, beetje ijs en niet te vergeten de beemster kaas!

Na 8 uur en 45 minuten waren wij eindelijk geland op het vliegveld in Suriname! Na 1.5 uur gewacht te hebben om door de paspoortcontrole te komen, verbaasd het ons toch dat onze koffers al op de banden lagen. Dus op naar ons welkomscomité (ron & gina!). Zij brachten ons in het donker door de mooie natuur naar ons appartementje. Daar stond de surinaamse verhuurder al gereed (ja, echt waar). Wij kregen op het surinaamse tempo een rondleiding, waarna we eindelijk even wat konden eten. Heerlijke nasi met kip, gemaakt door Gina. Spullen lekker uitgepakt & gaan slapen.

Dit werd echter wel een korte nacht, 05.30 wakker, maar wel met mooie vogelgezang! Na ons nog een keer te hebben omgedraaid, merkte we toch op dat dit kansloos was. Helaas natuurlijk geen eten in huis, alleen zout en peper....... douchen & maar even naar de toko om de hoek gelopen. Uiteraard was hier niet alles wat Tessa lust.., dus maar aan de broodjes knakworst.

Na het stevige ontbijt, gingen grondig aan de schoonmaak. Daarna even de stad in, waar wij natuurlijk verdwalen. Ach, het hoort er allemaal bij. Terug bij het huisje maken wij kennis met ons huisgenootje. Met z'n drieeën met de taxi naar de supermarkt, best een ervaring opzich, helemaal zo in het drukke verkeer. Aangekomen bij de Tulip (de supermarkt) stonden wij alweer verbaasd, markant, oké, honig, knorr alles was aanwezig, maar wel in de duurdere klasse. De hoognodige dingen gekocht & de rest wordt bij de chineze toko's ingeslagen.

Nu even een avondje rustig in ons appartementje, even bijkomen voor wat ons nog allemaal te wachten staat in dit mooie land!

meta

Hoi
Leuk verslag zo.
Hier alles goed.
Vrijdag een stroom storing gehad i heel noord-holland van bijna twee uur.
Alles liep anders geen winkel open diverse aanrijdingen en een vrandje en niet te vergeten de nodige lift opsluitingen.
Spreek jullie weer gauw

Ingrid de Koning

leuk, het eerste verslag is een feit. je huisje ziet er echt top uit en had Bente lekker gekookt gister?
Ook eik voor jullie om de reacties te lezen !
Ron en Gina, bedankt voor het vervoer van het vliegtuig naar het appartement en voor de lekkere maaltijd voor hun.
Dat was voor ons een heel prettig idee !
Thanks

Ingrid

Leuk voor jullie om alle reacties te lezen !

Sandra

Goedemorgen Tessa en Bente,

Fijn om te horen hoe jullie eerste dag is verlopen. Heel veel plezier met jullie avontuur in Suriname....Kus

Karin

Hallo meiden,

Blij dat alles goed is gegaan. Leuk om de blog te lezen. Zo zijn wij in het koude Nederland ook een beetje in Suriname. Heel veel plezier

Linda

Hoi Tes en Bente!

Leuk om te lezen! Vooral blijven doen hoor dat schrijven, en ook de foto's natuurlijk! Het kwam gister goed uit dat ik zo laat klaar was met werken, dan is het bij jullie gewoon chille whatsapp avond op de bank! Een mooie rode zelfs haha! Deze week nog even rustig aan, ff bijkomen? Last van een jetlag?
Slapen jullie nog maar even lekker door! Ik ga er maar weer uit!

Dikke kus Linda

Lois en Romée

Wat een leuk verhaal, we hopen dat jullie nog heel veel meer leuke dingen gaan meemaken! Dikke kus xxx

Whitney

Klinkt super Tes! Leuk om je te kunnen volgen! Veel plezier! xx

franka en tessa

Goed dat jullie veilig aangekomen zijn.Leuk om mee te lezen hoe het gaat daar! Stuur even mooi weer deze kant op! :p Xxx

Anjalos

Leuk verslag veel plezier meiden

opa en oma

Hoi Tessa Het grote avontuur is nu begonnen. Wij zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen Wij zien op de foto's dat het appartement er goed uitziet .Intussen goed schoon gemaakt door jullie Veel plezier en geniet van alles Liefs van ons xxxxxx

wil

Hoi tessa, Heel veel plezier samen met bente in suriname.
Natuurlijk je verhalen al van je moeder gehoord en gisteren live aanwezig bij de appgesprekken. ha ha.
Ook de groetjes van ilse.

Hoe was de jeepsafari? veel plezier rob,wil,ilse en patrick

Ton Schoordijk

Heel leuk verslag. Het lijkt me erg boeiend daar. Wens jullie veel succes.