tessabente.reismee.nl

ingeburgerd

Het werd weer eens tijd voor een blog, dus bij deze.

Stage gaat allemaal goed, het blijft nog erg wennen, maar het is zeker een ervaring! Zolang wij vermelden dat wij (bijna) afgestudeerde verpleegkundige zijn, is het leven in het ziekenhuis een stuk leuker. Ze zijn hier namelijk erg van de hierarchie, want als verpleegkundige hoef je natuurlijk geen bedden te soppen!!

Vorige week zijn wij naar de Warappakreek geweest. Dit is een historische plantagetour, & jawel daarbij kon Bente EIND-E-LIJK een museum bezoeken. Met een bootje zijn we langs een aantal plantages gevaren, ongelofelijk om te zien dat deze nu flink bebost zijn..Er zijn er nog maar een aantal plantages die vooral door toeristen worden bezocht. Helaas is plantage Purmerend ook volledig dicht gegroeid. Het was een leuke trip, koffie gedronken van zelf geteelde koffiebonen, naar de Atlantische Oceaan gevaren en we hebben eindelijk de aapjes met eigen ogen gezien!

Ook zijn wij naar Paramaribo Zoo geweest, een kleine dierentuin met kleine hokjes voor de dieren. Het is merendeels een park voor kinderen, want er is ook een grote speeltuin. De meeste Surinamers zie je hier dan ook uiteraard met veel eten heen komen!

Regelmatig gaan wij gezellig naar huisfeestjes, waar vele andere studenten ook zijn, één en al gezelligheid dus!! Samen eten hoort hier ook bij.
Helaas vrijdag afscheid moeten nemen van Miraley, op de dag van vertrek gelukkig nog heerlijk kunnen lunchen & de toerist uit kunnen hangen in Paramaribo.

Koningsdag hebben wij hier eerder gevierd! Afgelopen weekend waren wij dan ook een nachtje naar Parabello, lees: festival in het oerwoud. Eigen hangmat mee, wat drinken & een boel gezelligheid en dansjes, kortom we hebben ons prima vermaakt.

Ingrid

Wat een gezelligheid toch allemaal weer. Jullie doen een hoop leuke activiteiten! En zijn alweer een maand van huis !.
Jullie hebben Koningsdag al achter de rug, wij gaan er nog aan beginnen. Het zonnetje schijn dus dat komt wel goed.
Geniet van jullie vrije dag vandaag !
xxx kus

opa en oma

Wat leuk om weer wat te lezen over je belevenissen. Wat een leuk heerlijk leven heb je daar. Het komt over als een groot feest. Je schrijft dat je in het ziekenhuis wel moet wennen, maar al die gezelligheid maakt veel goed. Geniet maar van deze tijd
Veel liefs van Opa en Oma

wil en fam dikken

Hoi tessa en bente,

Gaaf hoor wat jullie allemaal meemaken.Een geweldige ervaring. Bryan en Robin waren op huwelijksreis naar suriname zijn verknocht geraakt aan de surinaamse satesaus.
Heb je die al geproefd?

Heel veel plezier en geniet met volle teugen deze tijd komt nooit terug.O ja van wie was die ook alweer ha ha.

Kijk weer uit naar jullie volgende blog. groetjes van ons allen uit purmerend.

meta

Hoi
Zo te lezen gaat het goed met jullie daar.
Leuk werk in het ziekenhuis.
Leren ze je ook nog wat.
Genieten zo feestje hier en daar.
Leuke ringen gekocht samen.
Wanneer komen jullie ook alweer terug?
Hier in purmerend ook alles goed.
Geniet er van en tot gauw
Xxx meetje